Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistys, PESU ry, osti ensimmäisen oman varastotilan helmikuussa 2022 Tampereelta Ruskosta. Varastotilan hankkimisen mahdollisti testamenttilahjoitus.

Vuodesta 2003 yhdistysrekisterissä ollut, valtakunnallisessa skaalassa pieni PESU ry vastaanotti loppuvuodesta 2021 testamenttilahjoituksen, joka turvaa välttämätöntä, tällä hetkellä muuten tappiollista toimintaamme vuosiksi eteenpäin. Yksi askel toiminnan turvaamiseen oli myös oman tarvikevarastotilan hankkiminen Ruskosta. Tilassa ei säilytetä eläimiä, vaan PESU jatkaa tilapäiskotitoimintaa eläinten hyvinvointia ajatellen.

Tällä hetkellä Tampereella Ruskon teollisuusalueella sijaitsevaa hallitilaa remontoidaan, jotta se vastaisi parhaalla mahdollisella tavalla yhdistyksen toiminnan vaatimuksia. Tilaan päästään muuttamaan todennäköisesti kesällä 2022.

Yhdistys on myös kiinnostunut toimitilan vuokraamisesta tai hankkimisesta. Asiasta päätettiin jäsenkokouksessa syksyllä 2021. Toimitilalla on tarkoitus järjestää tulevaisuudessa erilaisia pop up -tapahtumia, koulutuksia ja luentoja.

Koko historiansa aikana PESU on hoitanut tuhansia eläimiä uusiin koteihin ja viime vuosina myös satoja luonnonvaraisia takaisin luontoon kuntoutuneena. Tällä hetkellä vuosittaiset kustannukset ovat noin 200 000 euroa. Vaikka testamentti turvaakin PESUn välttämättömän toiminnan jatkumisen myös tulevaisuudessa, apua tarvitaan yhä.

Lisätietoja antaa:
Riikka Ala-Hulkko